به وبلاگ هارمونيك خوش آمدید

تاریخ : 1 / 2 / 1398
نویسنده : حامد قره داغی


 

 

 

برای ارتباط سریعتر از طریق پست الکترونیکی میتوانید با کلیک بر روی آیکون زیر اقدام به ارسال سریع ایمیل کنید

تماس با ما  

در صورت امکان به وبلاگ ما بپیوندید و مارا در سایت خود لینک کنید

با تشکر

سخن روز


برچسب ها: پست ثابت,

ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

دانلود نرم افزار محاسبه سطح مقطع کابل + آموزش

تاریخ : 1 / 6 / 1392
نویسنده : حامد قره داغی


نرم افزار PSET جهت محاسبه تعداد، سطح مقطع و همچنین افت ولتاژ کابل های فشار ضعیف (تا 400 ولت)  طراحی و نوشته شده است و می توان کابل های چند رشته ای، کابل های 3.5 رشته ای ، تکفاز ، سه فاز DC  را محاسبه نمود. کار کردن با نرم افزار PSET بسیار ساده می باشد که در ادامه به آموزش نرم افزار می پردازیم : اطلاعات ورودی مورد نیاز برای محاسبه کابل ها در این نرم افزار : با توجه به محیط نرم افزار  PSET که در شکل بالا مشاهده می فرمایید 11 قسمت برای ورود اطلاعات موجود می باشد.  قسمت شماره 1 Project : نام پروژه یا نام موتور یا نام تابلو و … را بنویسد تا در موقع پرینت خروجی این نام برای شما درج گردد ، در ...

ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

تست ترانس قدرت

تاریخ : 3 / 10 / 1391
نویسنده : حامد قره داغی


یک فایل بسیار جالب از تست ترانسفورماتور قدرت از شرکت ایران ترانسفو 

این فایل بسیار عالی میتواند یک مرجع بسیار عالی برای تست ترانس های قدرت باشد

از همین جا از گرد اورندگان آن و سایت کتابخانه مجازی ایران تشکر می کنیم

 

دانلود

سایت کتابخانه مجازی ایران

========================================================

ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

مقايسه گر آپ امپ به صورت فایل فلش

تاریخ : 19 / 9 / 1391
نویسنده : حامد قره داغی


 

برگفته از سایت تسلا

 


برچسب ها: آپ امپ,

ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

سرکابل و مفصل

تاریخ : 19 / 9 / 1391
نویسنده : حامد قره داغی


 

سرکابل ها و مفصلها جهت اتصال و انشعاب گیری کابل های برق مورد استفاده قرار میگیرند.از انواع پرکاربرد و معروف این سرکابل ها میتوان به سرکابل های Heat shrink،Cold Shrink،Slip on،Plug-in  و... اشاره نمود که در زیر مقاله مفیدی درمورد این نوع سر کابل و مفصل ها فراهم آوردیم.

 

 


ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

نحوه كار محرك الكتريكي نيروگاهي

تاریخ : 19 / 9 / 1391
نویسنده : حامد قره داغی



ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

دانلود فایل فلش نحوه کار ژنراتور سه فاز

ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

طراحی و شبیه سازی مدارات فرمان و قدرت با EKTS

تاریخ : 5 / 9 / 1391
نویسنده : حامد قره داغی


 طراحی و شبیه سازی مدارات فرمان و قدرت کنتاکتوری توسط نرم افزار (EKTS) با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی و به همراه آموزش

Electrical Control Techniques Simulator (EKTS)

توسط این نرم افزار ساده و کم حجم می توانید به سادگی مدارات فرمان و قدرت کنتاکتوری را طراحی و شبیه سازی کرده و نقشه نهایی را بصورت عکس ذخیره کرده و یا چاپ کنید.

 

مدار فرمان و قدرت ستاره مثلت اتوماتیک موتور سه فاز

 

همچنین یکی از قابلیت های جالب این نرم افزار پشتیبای از زبان فارسی می باشد که با دانلود پک فارسی و کپی (بعد از خارج کردن از حالت زیپ) در محل نصب ، زبان فارسی به زبان های برنامه اضافه می شود!

دانلود برنامه

دانلود زبان فارسی

دانلود آموزش (انگلیسی)


ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

آموزش گروه برداري ترانسفورماتوره 3 فازه

تاریخ : 2 / 9 / 1391
نویسنده : حامد قره داغی


 

 

 

اصولاً در ترانسفورماتورها بین ولتاژ اولیه و ثانویه ، اختلاف فازی حاصل می شود که مقدار آن ، بستگی به طریقه اتصال بین سیم پیچ های مختلف داخل ترانسفورماتور دارد . پس ابتدا باید نحوه اتصالات سیم پیچ های اولیه و ثانویه را مشخص نمود . برای مشخص نمودن اتصالات سیم پیچ های ترانسفورماتور از حروف اختصاری استفاده می شود . به این ترتیب که اتصال ستاره با Y ، اتصال مثلث با D و اتصال زیگزاگ را با Z نشان می دهند.

در ضمن اگر اتصال مورد نظر در طرف فشار قوی باشد ، با حروف بزرگ  و اگر در طرف فشار ضعیف باشد ، با حروف کوچک نمایش می دهند ؛ مثلاً اتصال ستاره ستاره با Yy و یا اتصال مثلث زیگزاگ با Dz مشخص می شود ( لازم به ذکر است که حروف معرف اتصال طرف ولتاژ بالا یا فشار قوی ، در ابتدا ، و حروف معرف اتصال طرف ولتاژ پایین ، بعد از آن قرار می گیرد ) . حال اگر در طرف ستاره یا زیگزاگ ، مرکز ستاره یا زیگزاگ ، زمین شده باشد ، متناسب با اینکه اتصال مربوطه در طرف ولتاژ بالا یا پایین باشد ، به ترتیب از حروف N یا n استفاده می شود ؛ مثلاً Yzn یعنی اتصال ستاره زیگزاگ که مرکز زیگزاگ ، زمین شده است و اتصال ستاره در طرف ولتاژ بالا ، و زیگزاگ در طرف ولتاژ پایین است .

بعلاوه در ترانسفورماتورها ، هر فاز اولیه با فاز مشابه اش در ثانویه ، اختلاف فاز مشخصی دارد که جزء خصوصیات آن ترانسفورماتور به شمار می آید ؛ مثلاً ممکن است این زاویه ۰، ۳۰ ، ۱۵۰ ، ۱۸۰ و باشد . برای آنکه زاویۀ مذکور ، اختلاف فاز را برای هر ترانسفورماتور مشخص نمایند به صورت مضربی از عدد ۳۰ تبدیل می کنند و مضرب مشخص شده را در جلوی حروف معرف اتصالات طرفین ترانسفورماتور می آورند . مثلاً مشخصه YNd11 بیانگر اتصال اولیه ستاره با مرکز ستاره زمین شده و ثانویه ، مثلث است که اختلاف زاویه بین اولیه و ثانویه برابر ۳۳۰ می باشد . به این عدد گروه ترانسفورماتور می گویند .

به طور کلی مطابق استاندارد IEC76-4 ، نوع اتصالات ترانسفورماتورها می تواند مطابق یکی از اعداد ۱۱،۱۰،۸،۷،۶،۵،۴،۲،۱،۰ باشد . اصولاً اتصالات ترانسفورماتورها به چهار دستۀ مجزا تقسیم می شوند که عبارتند از :

دستۀ یک : به ترانسفورماتورهایی گفته می شود که دارای گروه ۰،۴ یا ۸ هستند .

دستۀ دوم : به ترانسفورماتورهایی گفته می شود که دارای گروه ۲،۶ یا ۱۰ هستند .

دستۀ سوم : به ترانسفورماتورهایی گفته می شود که دارای گروه ۱ یا ۵ هستند .

دستۀ چهارم : به ترانسفورماتورهایی گفته می شود که دارای گروه ۷ یا ۱۱ هستند .

اما دو موضوع مهم در گروه و اتصال ترانسفورماتورها ، تعیین گروه آنها با توجه به نوع اتصال ، و یا یافتن نوع اتصال سیم پیچ ها با توجه به دانستن گروه ترانسفورماتور می باشد .

 

 


برچسب ها: آموزش کامل ترانسفورماتورهای 3فازه, آموزش کامل گروه برداری ترانسفورماتورهای 3فازه, آموزش گروه برداری, آموزش گروه برداری ترانسفورماتور, آموزش گروه برداری ترانسفورماتورهای 3فازه, آموزش گروه برداری کامل, اتصال ترانسفورماتورها, اتصال ترانسفورماتورها در آموزش کامل گروه برداری ترانسفورماتورهای 3فازه, اتصال ترانسفورماتورها در گروه برداری ترانسفورماتورهای 3فازه, اتصال زیگزاگ را با Z, اتصال ستاره با Y, اتصال مثلث با D, اختلاف زاویه بین اولیه و ثانویه, اختلاف زاویه بین اولیه و ثانویه در آموزش کامل گروه برداری ترانسفورماتورهای 3فازه, اختلاف زاویه بین اولیه و ثانویه گروه برداری ترانسفورماتورهای 3فازه, اختلاف فاز در آموزش کامل گروه برداری ترانسفورماتورهای 3فازه, اختلاف فاز در ترانس ها, اختلاف فازی آموزش کامل گروه برداری ترانسفورماتورهای 3فازه, ترانسفورماتور, ترانسفورماتورهای 3فازه, تعیین گروه ترانس, ستاره یا زیگزاگ, نحوه اتصالات سیم پیچ های اولیه و ثانویه, ویکی برق, گروه برداری ترانس ها, گروه برداری ترانسفورماتور, گروه برداری ترانسفورماتورهای 3فازه,

ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

منابع تغذيه خطي و سوئيچينگ

تاریخ : 2 / 9 / 1391
نویسنده : حامد قره داغی


 برای ثابت نگه داشتن ولتاژ مستقیم در خروجی یک منبع تغذیه، دو روش رگولاسیون خطی و رگولاسیون به روش سوئیچینگ رایج میباشد. منبع تغذیه سوئیچینگ یک واحد تغذیه توان است که به روش سوئیچینگ عمل رگولاسیون را انجام میدهد. در روش رگولاتور خطی از ترانس و المانهای یکسو کننده جریان و فیلتر استفاده میشود. تلفات بالا و بازدهی پائین و عدم دسترسی به رگولاسیون دقیق و کیفیت دلخواه در خروجی، مشکلات منبع تغذیه خطی میباشند.

 

 

 

 


برچسب ها: EMI Filter در منبع تغذیه سویچینگ, FAN منبع تغذیه سویچینگ, IC Controller منبع تغذیه سویچینگ, Input Capacitor منبع تغذیه سویچینگ, Output Diodes منبع تغذیه سویچینگ, PCB منبع تغذیه سویچینگ, Power Switching منبع تغذیه سویچینگ, Transformer منبع تغذیه سویچینگ, بخش های یک منبع تغذیه سویچینگ, تداخل فرکانس رادیویی منابع تغذیه خطی, تداخل فرکانس رادیویی منابع تغذیه سویچینگ, ترانسهای فرکانس پایین در منابع تغذیه خطی و سویچینگ, تغذیه خطی, تغذیه خطی و سویچینگ, تغذیه سویچینگ, ثابت نگه داشتن ولتاژ مستقیم در خروجی یک منبع تغذیه, جریان هجومی وارده به منبع در منابع تغذیه خطی, رگولاتور خطی از ترانس, رگولاسیون به روش سوئیچینگ, رگولاسیون خطی, رگولاسیون سوئیچینگ, ضریب توان در منابع تغذیه خطی, ضریب توان در منابع تغذیه سویچینگ, فرکانس بالای 50 تا 200 کیلوهرتز در منابع تغذیه خطی و سویچینگ, مشخصات فنی منبع تغذیه, مشکلات منبع تغذیه خطی, مشکلات منبع تغذیه سویچینگ, مقایسه منابع تغذیه خطی و سویچئینگ, منابع ترانزیستوری, منابع تغذیه خطی, منابع تغذیه خطی و سویچینگ, منابع تغذیه سویچینگ, منابع تغذیه فاقد رگولاتور, مونیتورینگ, نویز آکوستیک منابع تغذیه خطی, نویز آکوستیک منابع تغذیه سویچینگ, نویز الکترونیکی در ترمینال های ورودی منابع تغذیه خطی, وزن و ابعاد منابع تغذیه خطی, وزن و ابعاد منابع تغذیه سویچینگ, ولتاژ خروجی منابع تغذیه سویچینگ, ولتاژ خروجی ولتاژ خروجی, کارایی, توان و گرمای تلفاتی منابع تغذیه خطی,

ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .|وبلاگ هارمونیک |

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد